სასწავლო პროექტი


1.პროექტის სახელწოდება: ,,ღვიძლი და ნარკოტიკი“.



2.პროექტის მთავარი იდეა (თემა)1-2 წინადადებით: მოსწავლეებმა გააცნობიერონ თუ რა გავლენას ახდენს ნარკოტიკები ადამიანის ორგანიზმზე, კერძოდ ღვიძლზე. პოპულარიზაცია გაუწიონ ჯანსაღი ცხოვრების წესს.

3.პროექტის აქტუალობა: მოსწავლეები გაერკვევიან ნარკოტიკების არსში და დაადგენენ რა გავლენას ახდენს ნარკოტიკების მოხმარება ადამიანის ორგანიზმზე.

4. პროექტის მიზნები: მოსწავლეთა კვლევა-ძიების უნარის გამომუშავება, ინფორმაციის მოპოვება ირგვლივ მყოფთა შორის-ნარკოტიკების შესახებ, დასკვნების სწორად გამოტანა.

5.მოსწავლეთა ასაკი:15-16 წელი.

6.ვადები / ხანგრძლივობა:12 დღე.

7.მოსალოდნელი შედეგები / პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
მოსწავლეები შეგროვებული ინფორმაციით ქმნიან პლაკატებს, ბუკლეტებს, სლაიდებს, წარმოადგენენ ელექტრონულ პრეზენტაციას და აცნობენ აუდიტორიას. მიიღებენ  გადაწყვეტილებას, ლოზუნგით: ,,შორს, ჩვენგან ნარკოტიკები“.

8.პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: კომპიუტერი, ინტერნეტი, ჟურნალ- გაზეთები, სახემძღვანელო, სამედიცინო ენციკლოპედია, ადამიანური რესურსები, თაბახის ფურცლები, ფანქრები, ფერადი ტაბულა- ,,შინაგანი ორგანოები“.

9. პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები):

აქტივობა-1.
პროექტის თემის შერჩევა, მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით, კლასის დაყოფა ჯგუფებად-შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით; პროექტზე მუშაობის შეფასების სქემის გაცნობა.

აქტივობა-2.
პროექტის გეგმის შემუშავება ჯგუფებში და მოვალეობების განაწილება ვინ, რას და როდის გააკეთებს.

I ჯგუფი:
კითხვების შედგენა, გამოკითხვის ჩატარება-10-16 წლის მოზარდებში (50 ბავშვის გამოკითხვა), შედეგების შეჯამება, დიაგრამების შედგენა და დასკვნების გაკეთება.

II ჯგუფი:
მოიძიებს ინფორმაციას ღვიძლის შესახებ, მის მნიშვნელობას ორგანიზმისათვის.

III ჯგუფი:
მოიძიებს ინფორმაციას ნარკოტიკების გამოყენებით დაავადებული ღვიძლის ფუნქციური გართულებების შესახებ.

IV ჯგუფი:
მოიძიებს ინფორმაციას ჰეროინის შესახებ, თუ რამდენად საშიშია ეს ნარკოტიკი ადამიანის ჯამრთელობისათვის.

აქტივობა-3.
მოპოვებული ინფორმაციის დახარისხება, პრეზენტაციისათვის მზადება.

აქტივობა-4.
პრეზენტაციის ჩატარება.

აქტივობა-5.
მოპოვებული ინფორმაციით ბუკლეტების მომზადება და გავრცელება.

აქტივობა-6.
შეფასება

კრიტერიუმები
დაბალი(1-4)
საშუალო(5-6)
კარგი(7-8)
საუკეთესო(9-10)
ინფორმაციის მოძიების წყაროები
იყენებს მხოლოდ საკუთარ ინფორმაციას.
იყენებს მხოლოდ სახემძღვანელოს ინფორმაციას.
იყენებს მხოლოდ საინფორმაციო რამდენიმე წყაროს.
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო წყაროს.
მოძიებული ინფორმაციის შესაბამისობა.
მასალა არ არის შესაბამისი.
მასალა ნაჭილობრივ შეესაბამება საკითხს.
მასალა ძირითადად შეესაბამება.
მასალა სრულად შეესაბამება.
მოძიებული ინფორმაციის ანალიზი.
ვერ იყენებს მოძიებულ მოძიებულ მასალას მიზნობრივად.
ნაწილობრივ მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას.
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას.
მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას.
საკუთარი მოსაზრებების არგუმენტირებული დაცვა, დასმულ კითხვებზე დამაჯერებელი პასუხების გაცემა
ვერ ახერხებს საკუთარი მოსაზრებების დაცვას, კითხვებზე ვერ პასუხობს.
ნაწილობროვ ახერხებს საკუთარი მოსაზრებების დაცვას, კითხვებზე ვერ პასუხობს.
ახერხებს საკუთარი მოსაზრებების დაცვას, კითხვებზე პასუხობს მაგრამ დამაჯერებლობა აკლია.
არგუმენტებით ახერხებს საკუთარი მოსაზრებების დაცვას,  კითხვებზე პასუხობს დამაჯერებლად.
ჯგუფურ მუშაობაში ცარტულობა
არ არის ჩართული
ერთვება ზოგჯერ
ჩართულია მაგრამ ყურადღება გაფანტულია.
ყოველთვის ჩართულია.

10.საგნებთან / საგნობრივ ჯგუფებთან/ ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:

ბიო.1.შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლეს...
*შეუძლია კვლევითი საფეხურების განხორციელება;
*შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით;
*შეუძლია ანალიზი და შეფასება.

11.პროექტის ხემძღვანელი: მაია მათიაშვილი, ოზურგეთი. სოფ. ძიმითის საჯარო სკოლის ქიმია-ბიოლოგიის მასწავლებელი.

12.ხემძღვანელის ელ. ფოსტა: matiashvilimaia@gmail.com

No comments:

Post a Comment